Belevenissen op de ST2(s)
Sensor bleek inderdaad niet goed te functioneren, morgen wordt er een nieuwe TMM op gezet... wat zal de eigenaar opkijken als zijn/haar paradepaardje opeens ballen heeft.
Gisteren bijna een aanrijding met een fietser gehad, die uit de tegengestelde richting kwam en net voor mij links afsloeg. Ik weet niet of hij mijn snelheid verkeerd inschatte, het leek me eerder dat hij het met opzet deed.
De ritten gisteren ook iets rustiger opgevat, met het oog op mijn veiligheid. Zo wordt het fietsen op de Stromer een mooie duurtraining, en uiteindelijk toch nog gemiddeld 38km/h gereden.
De ritten gisteren ook iets rustiger opgevat, met het oog op mijn veiligheid. Zo wordt het fietsen op de Stromer een mooie duurtraining, en uiteindelijk toch nog gemiddeld 38km/h gereden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat er grote verschillen zitten tussen onze fietsen. Ik rij nooit meer dan met 50%. Op stand 3 zet ik hem zelfs terug naar resp. 25% niet te warm en moe en 50% warm weer en/of moe. Hij reageert anders veel te heftig en onder het rijden zie ik anders veel te veel "max" op de OMNI.Tomasj schreef: ↑23 mei 2018, 20:00Ik denk dat dit bij mij vooral te maken heeft met het feit dat ik graag met grote cadans rondrijd (> 90 rpm).Stromeur schreef: ↑22 mei 2018, 23:49Hier ook zo. Op 100% reageert de Stromer veel te heftig. Ik kan dan niet "normaal" optrekken, want de Stromer wil er meteen bij het eerste zetje onder me vandoor. 70% voelt voor mij persoonlijk het meest natuurlijk. Wat het natuurlijk niet is, want ik rij met motor-ondersteuning, maar toch is het zo..
Vandaag trouwens een eerste klein probleempje gehad: sleutel blokkeerde in slot (bij uitnemen batterij).
Ik lees hieronder dat er harder gereden kan worden met een hogere instelling van de koppelsensor. Bij mij maakt het niets uit zolang ik maar voldoende druk op de pedalen zet. Ik vind het persoonlijk veel natuurlijker fietsen met wat meer druk op de pedalen. Overigens heb ik een nagenoeg nieuwe koppelsensor maar de oude gaf hetzelfde rijgedrag.
Ik reed laatst op met een collega die een R&M heeft. Hij 37 km/h en lekker doortrappen en ik ernaast lekker cruisen. Als we beiden even aanzetten tijdens het fietsen zie je het enorme verschil. Er zit gewoon mega veel power in onze motoren
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Ik heb hem op 60 % gezet. Ik zie eigenlijk nooit MAX staan in mijn display. (ook niet als ik 47-48 km rijd)Ik krijg toch steeds meer de indruk dat er grote verschillen zitten tussen onze fietsen. Ik rij nooit meer dan met 50%. Op stand 3 zet ik hem zelfs terug naar resp. 25% niet te warm en moe en 50% warm weer en/of moe. Hij reageert anders veel te heftig en onder het rijden zie ik anders veel te veel "max" op de OMNI.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Ik zie het verschil toch niet. We rijden allebei met een ST2, en vinden de fiets allebei het leukste en natuurlijkste rijden bij een koppelsensor ingesteld op 25%. Ik geraak trouwens ook zonder enig probleem aan 45km/h in die stand, maar het is dan wel nog wat werken.Elsje schreef: ↑26 mei 2018, 08:04Ik krijg toch steeds meer de indruk dat er grote verschillen zitten tussen onze fietsen. Ik rij nooit meer dan met 50%. Op stand 3 zet ik hem zelfs terug naar resp. 25% niet te warm en moe en 50% warm weer en/of moe. Hij reageert anders veel te heftig en onder het rijden zie ik anders veel te veel "max" op de OMNI.Tomasj schreef: ↑23 mei 2018, 20:00Ik denk dat dit bij mij vooral te maken heeft met het feit dat ik graag met grote cadans rondrijd (> 90 rpm).Stromeur schreef: ↑22 mei 2018, 23:49
Hier ook zo. Op 100% reageert de Stromer veel te heftig. Ik kan dan niet "normaal" optrekken, want de Stromer wil er meteen bij het eerste zetje onder me vandoor. 70% voelt voor mij persoonlijk het meest natuurlijk. Wat het natuurlijk niet is, want ik rij met motor-ondersteuning, maar toch is het zo..
Vandaag trouwens een eerste klein probleempje gehad: sleutel blokkeerde in slot (bij uitnemen batterij).
Ik lees hieronder dat er harder gereden kan worden met een hogere instelling van de koppelsensor. Bij mij maakt het niets uit zolang ik maar voldoende druk op de pedalen zet. Ik vind het persoonlijk veel natuurlijker fietsen met wat meer druk op de pedalen. Overigens heb ik een nagenoeg nieuwe koppelsensor maar de oude gaf hetzelfde rijgedrag.
Ik reed laatst op met een collega die een R&M heeft. Hij 37 km/h en lekker doortrappen en ik ernaast lekker cruisen. Als we beiden even aanzetten tijdens het fietsen zie je het enorme verschil. Er zit gewoon mega veel power in onze motoren
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb een ST2 S, die zal als het goed is nog iets beter presteren dan de ST2, al weet ik niet hoe groot het verschil is tussen mijn 2017 model en jouw 2018 model. Daarnaast ga ik ervan uit dat de meesten een betere conditie hebben dan ik (scheelt ook dat ik vrouw ben en de meeste Stromeraars man), dus dan kan het heel goed zijn dan jij met een lagere gevoeligheid van de trapsensor vergelijkbaar of beter presteert dan ik, dan ben je gewoon sterker.
Verder ben ik vrij licht van gewicht, dus mijn druk op de pedalen zal ook daardoor wat minder krachtig zijn, en ook dat compenseer ik weer door een gevoeliger ingestelde trapsensor.
Verder ben ik vrij licht van gewicht, dus mijn druk op de pedalen zal ook daardoor wat minder krachtig zijn, en ook dat compenseer ik weer door een gevoeliger ingestelde trapsensor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Afgelopen zaterdag is de TMM-sensor van de testfiets vervangen vanwege de onregelmatige ondersteuning. Uiteraard ben ik gelijk een stuk gaan rijden om het resultaat te voelen. Het is wel iets beter geworden, de ondersteuning jojoot niet meer maar ik mis nog het Superman-gevoel op deze ST2s. Wat kan er toch aan de hand zijn??? Gisteravond heb ik nog een rit gemaakt met mijn eigen Es en die ondersteunt echt veel beter.
Straks even naar de dealer, misschien kom ik Stroompje nog tegen...
Straks even naar de dealer, misschien kom ik Stroompje nog tegen...
Rij ik vanmorgen naar de dealer, gaat de fiets opeens als een zonnetje
Bij de dealer gevraagd of er misschien een update tussen zit maar volgens Jos zou je dat moeten kunnen zien op de display (mededeling). Vaag allemaal maar het belangrijkste is dat er weer een Es springlevend geworden is. Ik heb de fiets bij de dealer gelaten want het kettingprobleem heeft zich niet voorgedaan. En morgen gaat de fiets terug naar de klant.
Bij de dealer gevraagd of er misschien een update tussen zit maar volgens Jos zou je dat moeten kunnen zien op de display (mededeling). Vaag allemaal maar het belangrijkste is dat er weer een Es springlevend geworden is. Ik heb de fiets bij de dealer gelaten want het kettingprobleem heeft zich niet voorgedaan. En morgen gaat de fiets terug naar de klant.