Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Tomasj schreef: 22 mei 2018, 20:23
Eric1971 schreef: 22 mei 2018, 20:17
Maar in stand 3 heb je toch volle bakken ondersteuning ongeacht of je de trapsensor in stand 2 op 25% staat .... of heb ik het nu mis ??
Wel, ik zou zeggen probeer het eens uit en weet het mij te zeggen :bj

Ik rijd in stand 3, met de koppelsensor op 25% Dat wil zeggen dat ik een pak harder op de trappers moet duwen om de 45 km/h te halen. Toen ik de tweede dag naar het werk reed en halverwege vaststelde dat mijn hartslag amper 123 bpm bedroeg, heb ik 'ingegrepen'. Ik wil afzien en stoempen, ook op de speedped. Het is een training voor mij. Ik moet begin juli de Ventoux op.
Zal het eens proberen maar je bent zeker aan het stoempen dan 👍🏻💪🏻🚲
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Lomito

Eric1971 schreef: 22 mei 2018, 21:22 Dan haal ik koppelsensor en trapsensor door elkaar duidelijk thanks
Het gaat om dezelfde TMM-sensor. De overall gevoeligheid van de sensor kan met de OMNI worden ingesteld van 0-100%. Daarnaast kun je in stand 2 (via de app) nogmaals de gevoeligheid van de sensor instellen. Stel TMM-gevoeligheid op 50% in OMNI en koppel op 20% in stand 2 dan heb je de volgende ondersteuning tot je beschikking:
stand 3 50% x 100% = 50%
stand 2 50% x 20% = 10%

Overigens heb ik nooit begrepen waarom je de overall gevoeligheid überhaupt lager dan 100% zou willen zetten. Als je een keer volle wind tegen krijgt wil je al het beschikbare vermogen tot je beschikking hebben en niet eerst moeten stoppen om de sensorgevoeligheid terug op 100% in te stellen. Om dezelfde reden heb ik Stromer voorgesteld om stand 2 op te delen in een door de gebruiker te kiezen aantal sub standen die met de PLUS en MIN knop geselecteerd kunnen worden.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 22 mei 2018, 23:14 Overigens heb ik nooit begrepen waarom je de overall gevoeligheid überhaupt lager dan 100% zou willen zetten. Als je een keer volle wind tegen krijgt wil je al het beschikbare vermogen tot je beschikking hebben en niet eerst moeten stoppen om de sensorgevoeligheid terug op 100% in te stellen. Om dezelfde reden heb ik Stromer voorgesteld om stand 2 op te delen in een door de gebruiker te kiezen aantal sub standen die met de PLUS en MIN knop geselecteerd kunnen worden.
Omdat de koppelsensor op 100% voor mij totaal niet fijn aanvoelt. Ik heb dat één keer uitgeprobeerd, over 5 km, ik vind het echt maar niets. Mijn fietswinkel had de fiets geleverd met de koppelsensor op 50%, maar ook dat beviel mij nog niet. Ik wil echt trainen gedurende die 3 uur per dag op de fiets, met de koppelsensor op 100% lukt me dat niet, maar bovenal vind ik de pedaalrespons onaangenaam en artificieel.
Dus waarom zou ik dat zo laten staan? Dan zou ik stand 3 gewoon nooit gebruiken
Met de koppelsensor op 25% geraak ik met gemak aan 45 km/h GPS snelheid.
En met de wind vol op kop kan ik toch geen 45 km/h rijden over de ganse afstand (autonomie).
Ik heb nu een standje 2 ingesteld voor de stukken waar ik me eerder wil beperken tot ongeveer 40 km/h (snelheid op 80%, koppel op 80%, agiliteit op 50%), en gebruik die ook bij tegenwind.
Wanneer ik wel wil doorrijden, gebruik ik standje 3.

Maar op één punt geef ik gelijk, die drie standjes zijn eigenlijk redelijk beperkt, dat zou erg makkelijk softwarematig aangepast kunnen worden naar 4 of 5 standen. Het zou ook veel helpen om een ideale instelling te vinden...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 22 mei 2018, 23:35 Omdat de koppelsensor op 100% voor mij totaal niet fijn aanvoelt.
Hier ook zo. Op 100% reageert de Stromer veel te heftig. Ik kan dan niet "normaal" optrekken, want de Stromer wil er meteen bij het eerste zetje onder me vandoor. 70% voelt voor mij persoonlijk het meest natuurlijk. Wat het natuurlijk niet is, want ik rij met motor-ondersteuning, maar toch is het zo..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik rij met alles open en dat gaat ook in stand 3 prima, geen wild west toestanden.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Tomasj schreef: 22 mei 2018, 23:35
Lomito schreef: 22 mei 2018, 23:14 Overigens heb ik nooit begrepen waarom je de overall gevoeligheid überhaupt lager dan 100% zou willen zetten. Als je een keer volle wind tegen krijgt wil je al het beschikbare vermogen tot je beschikking hebben en niet eerst moeten stoppen om de sensorgevoeligheid terug op 100% in te stellen. Om dezelfde reden heb ik Stromer voorgesteld om stand 2 op te delen in een door de gebruiker te kiezen aantal sub standen die met de PLUS en MIN knop geselecteerd kunnen worden.
Omdat de koppelsensor op 100% voor mij totaal niet fijn aanvoelt. Ik heb dat één keer uitgeprobeerd, over 5 km, ik vind het echt maar niets. Mijn fietswinkel had de fiets geleverd met de koppelsensor op 50%, maar ook dat beviel mij nog niet. Ik wil echt trainen gedurende die 3 uur per dag op de fiets, met de koppelsensor op 100% lukt me dat niet, maar bovenal vind ik de pedaalrespons onaangenaam en artificieel.
Dus waarom zou ik dat zo laten staan? Dan zou ik stand 3 gewoon nooit gebruiken
Met de koppelsensor op 25% geraak ik met gemak aan 45 km/h GPS snelheid.
En met de wind vol op kop kan ik toch geen 45 km/h rijden over de ganse afstand (autonomie).
Ik heb nu een standje 2 ingesteld voor de stukken waar ik me eerder wil beperken tot ongeveer 40 km/h (snelheid op 80%, koppel op 80%, agiliteit op 50%), en gebruik die ook bij tegenwind.
Wanneer ik wel wil doorrijden, gebruik ik standje 3.

Maar op één punt geef ik gelijk, die drie standjes zijn eigenlijk redelijk beperkt, dat zou erg makkelijk softwarematig aangepast kunnen worden naar 4 of 5 standen. Het zou ook veel helpen om een ideale instelling te vinden...
Zou je eens een foto willen maken van je instellingen alvast bedankt
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 22 mei 2018, 23:49
Tomasj schreef: 22 mei 2018, 23:35 Omdat de koppelsensor op 100% voor mij totaal niet fijn aanvoelt.
Hier ook zo. Op 100% reageert de Stromer veel te heftig. Ik kan dan niet "normaal" optrekken, want de Stromer wil er meteen bij het eerste zetje onder me vandoor. 70% voelt voor mij persoonlijk het meest natuurlijk. Wat het natuurlijk niet is, want ik rij met motor-ondersteuning, maar toch is het zo..
Ik denk dat dit bij mij vooral te maken heeft met het feit dat ik graag met grote cadans rondrijd (> 90 rpm).

Vandaag trouwens een eerste klein probleempje gehad: sleutel blokkeerde in slot (bij uitnemen batterij).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah ja, dat komt vaker voor, totdat je weet hoe het komt: als je je sleuteltje nét wat verder en krachtig door draait dan noodzakelijk (dus ook nog verder door draait als het accuvak al open is), dan kan de sleutel vast komen te zitten. Met vriendelijk geweld met de hand weer los draaien.

Het gebeurde de jongen die mijn ST1 X kwam brengen ook, het was zijn eerste werkdag.

De sleutel een kwartslag draaien is voldoende om het accuvak te openen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ahh en nog iets grappigs gemerkt op de ST2. De batterijbar kleurt rood zodra je onder de 30% gaat. Enfin, dat waren volgens mij de specificaties.
Er is ergens iets met afrondingen denk ik, want de indicator springt eerst op 29% en dan een poosje later wordt ie rood. :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Aangezien de dealer op slechts 200 meter van mijn huis woont en ik daar nogal frequenteer wordt mijn hulp wel eens ingeroepen voor allerlei hand- en spandiensten. Zo krijg ik regelmatig de vraag om een testrit te maken na een verrichte reparatie en dan met name met Essen.

Zo kreeg ik vandaag het verzoek een Es te testen waarvan de ketting regelmatig van het voorblad kwam en zodoende heb ik mijn dagelijkse recreatieve rondje gemaakt op de gerepareerde Es. De fiets heeft geen geveerde zadelpen en de banden waren knalhard opgepompt waardoor ik al binnen een paar kilometer last kreeg van mijn polsen. Dus eerst de bandenspanning flink verlaagd om mijn polsen en rug te sparen. Ook merkte ik in die eerste kilometers dat de sensor niet goed functioneert: de ondersteuning is onregelmatig, met name bij snelheden beneden 40 km/uur. Dus bij de eerste tussenstop gelijk de sensor gekalibreerd maar dat hielp dus niet. Ook het resetten van de TMM (1,34-1,36) in het servicemenu gaf geen soelaas.

En dus 25 kilometer gefietst met een ongewenste passagier achterop die regelmatig en willekeurig op de rem trapt, althans zo voelt dat. De ketting hield zich overigens prima, de meegenomen rubberhandschoenen waren niet nodig.

Door zo'n ritje op de fiets van een ander besef je hoe goed en comfortabel je eigen fiets rijdt... :bf:
Plaats reactie