Maximale snelheid st2 na update

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bas van Dijk schreef: 14 nov 2018, 12:26 Tja, als het argument bij Stromer is 'we mogen niet ondersteunen boven 45 en hebben dat aangespast' dan heb je weinig poten om op te staan denk ik..
Een Stromer haalt makkelijk 45km/u en mag ook 45km/u. Als-ie nu 42 a 43 werkelijke kilometers per uur max rijdt (dus als de ondersteuning daar ook echt helemaal stopt), dan heb je zeker recht van klagen.

Als je voelt dat de ondersteuning bij 42 a 43km/u zoetjesaan begint af te bouwen en stopt bij 45km/u, dan niet inderdaad. Dan is het gewoon een hele dikke meh.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Stromeur schreef: 14 nov 2018, 12:30
Bas van Dijk schreef: 14 nov 2018, 12:26 Tja, als het argument bij Stromer is 'we mogen niet ondersteunen boven 45 en hebben dat aangespast' dan heb je weinig poten om op te staan denk ik..
Een Stromer haalt makkelijk 45km/u en mag ook 45km/u. Als-ie nu 42 a 43 werkelijke kilometers per uur max rijdt (dus als de ondersteuning daar ook echt helemaal stopt), dan heb je zeker recht van klagen.

Als je voelt dat de ondersteuning bij 42 a 43km/u zoetjesaan begint af te bouwen en stopt bij 45km/u, dan niet inderdaad. Dan is het gewoon een hele dikke meh.
Dat is het precies, als ik me in het zweet trap haal ik de 47 nog wel met een beetje ondersteuning maar eerder ging dat makkelijk
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik heb het ook gehad na winterbanden op de fiets. Maar ik heb er nu geen last meer van terwijl ik onlangs wel een update en onderhoudsbeurt heb gehad. 48 haal ik niet heel makkelijk maar 46 /47 wel en ik rij altijd in stand 2.
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Hebben we het hier over de ST2 2018?

Op de ST2 2017 met SUI FW 3.4.2.1 - June 18 heb ik het probleem van de lagere snelheidsbegrenzing niet.

Misschien toch de titel van het topic iets scherper zetten....?
Plasmajack
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:35

En jawel (st2 2018)



De st2 lijkt sneller te zijn geworden tot 42 dan gaat de st2 inhouden en kost het meer kracht tot 45 , geen 48.5 meer haalbaar

Ik baal er van
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Het is wel raar want volgens de Stromer website is er niks veranderd aan de ondersteuning in laatste update:
https://www.stromerbike.com/fr_BE/kunde ... eases.html
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Ik heb ook een tegenvallende max snelheid, ik kom van de st1 en vind de ST2 op topsnelheid maar pover op dit moment.

Ik heb wel op het forum gelezen dat de achterwielen vastgezet moeten worden met 20Nm.
En dat de fiets wellicht beter presteert met 18Nm.

Kan dit aan de hand zijn bij de fietsen welke een banden wissel hebben gehad?
En mijn fiets is erg jong ( 24 okt aangekocht) kan misschien fabrieks af op 20 Nm.
Ik heb zelf nog geen moment sleutel welke op 18Nm kan dus kan dit niet testen.

Ik heb er 1(1 tot 6 Nm) en 1 vanaf 30 Nm wordt dus tijd voor 1tje erbij.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Raar hoor, en dat argument van de maximum snelheid van 45 niet overschrijden slaat natuurlijk nergens op, want dan zouden ze dat bij al hun fietsen moeten doen. Ik zou toch gaan klagen bij Stromer. Ik heb met mijn 2017 ST2 nergens last van qua snelheid
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

thijser schreef: 14 nov 2018, 17:44 Raar hoor, en dat argument van de maximum snelheid van 45 niet overschrijden slaat natuurlijk nergens op, want dan zouden ze dat bij al hun fietsen moeten doen. Ik zou toch gaan klagen bij Stromer. Ik heb met mijn 2017 ST2 nergens last van qua snelheid
Inderdaad. En daarnaast verminken ze *jouw* fiets. Zou straf zijn als ik mijn auto wegbreng voor onderhoud en dat hij bij terugkomst ineens "voor de veiligheid" nog maar net 130 km/h haalt...

Ik zou zeker gaan klagen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

thijser schreef: 14 nov 2018, 17:44 en dat argument van de maximum snelheid van 45 niet overschrijden slaat natuurlijk nergens op, want dan zouden ze dat bij al hun fietsen moeten doen.
Ik zie het andersom: alles boven de 45km/u is een cadeautje, geen recht. (Er is nu eenmaal de wet.)

Neemt niet weg dat Stromer zich moet realiseren dat mensen die eenmaal 48,5km/u op de OMNI rijden het niet gaan pikken wanneer dat ineens lager is (mits het niet aan de winterbanden ligt natuurlijk).

Klever heeft dit geintje trouwens ook gedaan. Samen met de nieuwe 850Wh accu moest er nieuwe FW op de bike worden gezet, en iedereen klaagt nu ook dat de topsnelheid lager is. Klever verkoopt dit aan de klanten door te zeggen dat de X-Speed nu "natuurlijker" rijdt, maar dat accepteert niemand en dat snap ik wel. (Zelf denk ik dat Klever hiermee de actieradius nog wat heeft willen opkrikken, want ook met die nieuwe 850Wh accu blijft het krap.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie