overstap van st1 naar st2, wel omni perikelen.

porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Sinds kort de overstap gemaakt van de Stromer st1 naar een nieuwe ST2.
Fietsen is geweldig, top snelheid niet heel veel beter dan de st1, maar wel een betere fiets.

Stabieler en zekerder...ook de acceleratie voelt veel beter aan.

De omni app is niet helemaal betrouwbaar, dat is wel raar bij zo'n dure fiets.
Niet heel erg goed getest denk ik.

Nu na +/- 300 km gereden te hebben ben ik van de afgelopen 2 dagen in eens compleet alle gegevens kwijt uit de app.
geprobeerd : uit en aan zetten.
accu er een tijdje uit en erin.
app opnieuw opstarten op telefoon als ipad.

heel erg jammer als je totalen niet kloppen en je dag kmters.

Iemand een idee ?
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Ga er za of de week erna even langs, probleem is mijn dealer is open als ik werk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

porter schreef: 07 nov 2018, 17:38 Niet heel erg goed getest denk ik.
Daar kun je toch pas iets over zeggen als je weet wat de oorzaak is? Ik kan je in ieder geval zeggen dat Stromer de OMNI (die er al sinds 2015 is) wel degelijk uitgebreid test, en ook nog steeds uitgebreid test bij elke nieuwe FW update.

Had je Stromer wel goed bereik toen je al dingen ging proberen? Heb je de meest recente FW update al op je ST2?

Als het niet aan het bereik of de FW ligt, dan kun je je vraag het beste aan je dealer voorleggen. zodat Stromer op afstand kan bekijken wat er aan de hand is. Daar hoef je niet fysiek voor langs je dealer, dat is nu juist zo handig aan die OMNI.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Ja ik heb afgelopen vrijdag update gehad met de laatste SW.
Wellicht heb je gelijk.....pas zeggen als je de oorzaak weet.

Maar laat ik het anders zeggen, als alles verbinding heeft en ik gisteren mijn rit kms kon zien en die zijn vandaag weg?
Denk ik als eerste aan een bugje of iets wat niet werkt.
Golvas

porter schreef: 07 nov 2018, 19:39 Ja ik heb afgelopen vrijdag update gehad met de laatste SW.
Op welke manier werd die update geïnstalleerd ?

Kloppen de tellerstanden op je fiets zelf nog ?
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Update werd gepushed door stromer.
Kwam in mijn display, even klikken en toen ging het knipperen en vrij snel,klaar.
Stond ook melding in scherm , accu niet verwijderen, logisch denk.

Tellerstand fiets kijk ik zo even na,
In de app staan wel 2 verschillende totalen,,,, op het startscherm als je door klikt is hij hoger dan in her 3e schermpje bij totalen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als de ritgegevens nog wel in de OMNI op je Stromer zelf staan, en alleen niet in de OMNI app, dan is er een synchronisatieprobleem. Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar het is wel toevallig dat dit recht na een FW update is gebeurd. (Al kan het dan nog steeds een synchronisatieprobleem zijn.) Dit wordt wel opgelost door de dealer als het niet vanzelf herstelt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Ok dat zou mooi zijn.
Maar na de update heeft het een paar dagen gewerkt.
Net gekeken totaal teller op fiets klopt met 1e scherm van de app en met de echte gereden km.
De km die bij het tabje tellers staan , daar kun je ook naar totalen die missen 82km (2 dagennpendelen woon werk)

Wellicht word het later opnieuw gesynchroniseerd?
Golvas

porter schreef: 07 nov 2018, 20:04 Maar na de update heeft het een paar dagen gewerkt.
Net gekeken totaal teller op fiets klopt met 1e scherm van de app en met de echte gereden km.
De km die bij het tabje tellers staan , daar kun je ook naar totalen die missen 82km (2 dagennpendelen woon werk)

Wellicht word het later opnieuw gesynchroniseerd?
Normaliter wel, ja ... anders wordt dit een zaak voor de dealer.

Ik dacht jouw probleem te herkennen, maar bij jou kloppen de tellerstanden op de fiets nog.
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

vanmorgen waren de missende km bij geschreven in de app.
Het enige wat raar is dat de km ters van di en woe opgeteld zijn en allen op woensdag staan.

Vind de Omni wel een beetje tegenvallen in de praktijk.
Ook direct na een rit kloppen niet altijd de gegegevens.
En tijdens het laden krijg je niet altijd direct verbinding, juist dan wil je je accu percentage bekijken.

Blijft een fantastische fiets.
Plaats reactie