Problemen St2/ Customer service

Delamartijn
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2018, 11:48

Ik ben geneigd om de dealer niet in gebreke te stellen. Die mensen leveren goede service en kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor de gebreken van de stromer.
Heeft iemand ervaring met dit http://www.safebike.be/node/111 ? Ik zou toch 5 jaar met die stromer willen doen.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur dat heb ik niet besproken met de andere winkel en vind ik ook niet belangrijk. Ik wilde ook niet een nieuwe Stromer. Mijn verzoek was een reëele inruil prijs voor mijn oude ST1x en dat ik dan een nieuwe zou kopen. Ik kreeg echter een zeer slecht aanbod zonder mogelijkheid tot onderhandeling. Bij mijn nieuwe FM werd mij gewoon veel betere prijs voor mijn oude Stromer geboden. Gecombineerd dat ik daar ook al elektrische bakfiets heb gekocht en het personeel daar veel prettiger vind in het contact maakte dat ik snel een keuze had gemaakt.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Delamartijn schreef: 13 okt 2018, 15:40 Ik ben geneigd om de dealer niet in gebreke te stellen. Die mensen leveren goede service en kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor de gebreken van de stromer.
Heeft iemand ervaring met dit http://www.safebike.be/node/111 ? Ik zou toch 5 jaar met die stromer willen doen.
Wel, dan zal je moeten leren leven met de gebreken van die fiets. Want jij kan Stromer niet in gebreke stellen, je hebt geen contract met hen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 13 okt 2018, 17:32 Bij mijn nieuwe FM werd mij gewoon veel betere prijs voor mijn oude Stromer geboden. Gecombineerd dat ik daar ook al elektrische bakfiets heb gekocht en het personeel daar veel prettiger vind in het contact maakte dat ik snel een keuze had gemaakt.
Ah, betere deal (in dit geval dus een betere oplossing voor de Stromer waar je geen vertrouwen meer in had) en betere service/klik met het personeel. Uitstekende reden om over te stappen inderdaad!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

[/quote]

Ah, betere deal (in dit geval dus een betere oplossing voor de Stromer waar je geen vertrouwen meer in had) en betere service/klik met het personeel. Uitstekende reden om over te stappen inderdaad!
[/quote]

Op zich geen klachten over de service an sich bij oude dealer. En mijn nieuwe Stromer heeft nog 0 problemen gehad na 1000km (dat was bij ST1x wel anders) dus kan service daar voor de Stromer niet beoordelen (voor mijn urban arrow bakfiets echt prima, hoewel deze ook weinig problemen heeft).
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 13 okt 2018, 18:29 (dat was bij ST1x wel anders)
Same here. Ik heb deze dealer (denk dat we het over dezelfde hebben) zeer regelmatig nodig gehad voor mijn 2017 model. Ook niks te klagen over de service, en al helemaal niet over de waanzinnige snelheid waarmee ze mijn issues hebben opgelost. Nu bij mijn ST2 S 2017 heb ik ze gelukkig nog nooit nodig gehad.

Ik denk wel dat ze niet echt zitten te wachten op een grote voorraad inruilers/2e-hands Stromers. Dat past niet bij wat ze als winkel willen uitstralen en dat is misschien ook wel de reden dat het aanbod dat je voor jouw ST1 X kreeg niet interessant was voor jou. Wel jammer, want na een reeks issues vind ik dat je recht van klagen hebt op basis van gedaald vertrouwen in het product.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Het grappige is dat mijn nieuwe dealer in Haarlem enorm blij was dat ik een Stromer ter inruil had. Was enorm veel vraag naar en weinig aanbod volgens hem. Mocht kiezen of inruilen of hem door hem laten opknappen en daarna in zijn etalage zetten, kreeg ik de verkoopprijs 1:1!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 13 okt 2018, 19:17 Was enorm veel vraag naar en weinig aanbod volgens hem.
Ik weet ook zeker dat er veel vraag is naar gebruikte/afgeprijsde Stromers. Maarja, een dealer kiest zelf of ze deze afprijs-markt willen aanboren of niet. Sommige dealers doen dit maar al te graag, die populaire in A'dam niet. Ze staan sowieso al niet bekend als de goedkoopste winkel in de markt. Ook dat is een keus, maar zolang ze er niet mee over de kop gaan, prijzen ze zichzelf blijkbaar niet de markt uit.

Ik heb toen ik mijn ST2 S er kocht ook gevraagd naar een inruilprijs voor mijn ST1 X, maar kreeg er veel te weinig voor terug. Overigens gaven ze dit ook gewoon toe, dat ze een lage prijs boden en dat ik hem beter zelf kon verkopen.

Maargoed, ik kocht een ander model omdat ik een upgrade wilde, niet omdat ik het vertrouwen in mijn ST1 X kwijt was, want na de bekende riedel reparaties reed-ie uitstekend. Ik heb mijn ST1 X uiteindelijk via MP verkocht tegen een betere prijs, bij jou was enige coulance misschien wel op zijn plek geweest...

Mooi dat je een dealer hebt gevonden waarmee je in dit opzicht beter door één deur kan.

Dit toont maar weer aan, om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, dat het sterk van de dealer afhangt wat er gebeurt wanneer je om coulance gaat vragen wegens gebrek aan vertrouwen in je Stromer, of zorgen krijgt over hoe je er na de garantieperiode voor staat. Toch een goeie om mee te nemen in je wensenlijstje bij de dealerkeuze.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JMThijssen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2019, 08:22
Locatie: Hillegom - Amsterdam Noord
Merk SP: Stromer ST2 - zwart
Km-stand: 46.000

Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook bij de A'damse dealer. Veel problemen mee gehad, motorkabel, moederbord, TMM-sensor een aantal keer) en algehele uitval. Ook op de tweede rit, in de stromende regen, algehele uitval en niet meer aan te krijgen. Ik heb de eigenaresse gevraagd om een nieuwe fiets maar dat was onbespreekbaar, ook gezegd dat ik voor de gereden kilometers een vergoeding wilde geven en dan een ST3 wilde kopen maar ze kwam met een heel onaantrekkelijk bod. Verkopen doen ze graag daar maar als je te vaak voor garantie komt vinden ze je niet meer zo aardig.

Kan iemand mij zeggen hoe je een "harde reset" op een ST2 kan uitvoeren ?
Zwarte ST2 Sport 20" 2018
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

JMThijssen schreef: 17 dec 2020, 14:42 Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook bij de A'damse dealer. Veel problemen mee gehad, motorkabel, moederbord, TMM-sensor een aantal keer) en algehele uitval. Ook op de tweede rit, in de stromende regen, algehele uitval en niet meer aan te krijgen. Ik heb de eigenaresse gevraagd om een nieuwe fiets maar dat was onbespreekbaar, ook gezegd dat ik voor de gereden kilometers een vergoeding wilde geven en dan een ST3 wilde kopen maar ze kwam met een heel onaantrekkelijk bod. Verkopen doen ze graag daar maar als je te vaak voor garantie komt vinden ze je niet meer zo aardig.

Kan iemand mij zeggen hoe je een "harde reset" op een ST2 kan uitvoeren ?
Als je hebt over "de" A'damse dealer dan heb ik totaal andere ervaringen. Heb ook wat garantieproblemen gehad maar altijd netjes opgelost. Altijd goede service ervaren.

Grt. Bert.
Plaats reactie