Speling achteras ST2

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

harmroest schreef: 10 sep 2018, 22:02 Mijn fiets gaat volgend week ook voor onderhoud stromer st2 2017 en volgens mij zit er ook speling in mijn achterwiel heb de fiets sinds maar en heb er 6500 km mee gereden. Ik ben benieuwd
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ook, en met ons velen denk ik. We hebben maar relatief weinig forumleden wiens Stromer al buiten garantie is, dus dit wordt hoe dan ook een interessant verhaal nu we er eentje binnen en buiten garantie hebben met mogelijk hetzelfde probleem.

De vervang-cultuur bij Stromer is superduper binnen garantie, maar daarbuiten heel erg pijnlijk als de soep inderdaad zo heet gegeten gaat worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Indien Stromer niet over de brug komt, zou ik het volgende argument hanteren.
Stromer garandeert dat de fiets na 500 laadbeurten nog 75% batterijcapaciteit over heeft (of ben ik nu verkeerd); dus stromer adverteert naar klanten dat de fiets na 50 x 500 km nog OK is. Dus na 6500 km dit probleem= abnormale slijtage
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tomasj schreef: 10 sep 2018, 22:46 Indien Stromer niet over de brug komt, zou ik het volgende argument hanteren.
Stromer garandeert dat de fiets na 500 laadbeurten nog 75% batterijcapaciteit over heeft (of ben ik nu verkeerd); dus stromer adverteert naar klanten dat de fiets na 50 x 500 km nog OK is. Dus na 6500 km dit probleem= abnormale slijtage
Dank je wel voor het meedenken. Ik ga vanmiddag even langs de dealer om hen advies te vragen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Vanmiddag langsgegaan bij de dealer in Utrecht om mijn bestelde remsensor kabel af te halen. Natuurlijk direct advies gevraagd over de speling. Ik hoef mij geen zorgen te maken. Er stond een ST2 testfiets met 6500 km op de teller die had dezelfde speling. Verlekkert staan kijken naar de ST5 (testfiets).

Dus ik blijf voorlopig doorrijden en houd in de gaten of de speling meer wordt.

@Harmroest ik ben benieuwd welk advies jij krijgt.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
ocra

Mij kan je mij niet vertellen dat speling goed is en ik heb het ook niet op mijn ST1x.

@stromeu, is ook wel waar ik mij zorgen om maak. Mij accu is na 1,5 dood aan het gaan, vervang waarde is 1600 euro, ik hoop dit na 2 jaar toch niet zelf te moeten betalen zelfde met zo’n achterwiel. Ben wel benieuwd hoe de dealer daar mee om gaat tegen die tijd.
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Elsje schreef: 11 sep 2018, 19:48 ... Dus ik blijf voorlopig doorrijden en houd in de gaten of de speling meer wordt....
Kan je grootte van de speling (x? mm) eens opmeten door de velg te bewegen ? Neem de velg en achtervork als referentie punten. Nuttig voor verder verloop en vergelijking met andere ST2 fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ocramarco schreef: 11 sep 2018, 20:15 Mij accu is na 1,5 dood aan het gaan
Na 1,5 jaar? Dat is vroeg! Ik zou hier voordat de garantieperiode van 2 jaar voorbij is zeker naar laten kijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

dvdk schreef: 11 sep 2018, 21:03 Kan je grootte van de speling (x? mm) eens opmeten door de velg te bewegen ? Neem de velg en achtervork als referentie punten. Nuttig voor verder verloop en vergelijking met andere ST2 fietsen.
Ik heb gisteravond de fiets in de takel gehangen om de speling te meten ter hoogte van de achtervork. Wat blijkt: ik constateer daar geen speling :? Ook niet na flink wat druk zetten en heen en weer bewegen van het wiel is er geen waarneembare speling.

Dus ik weer voelen aan de bovenzijde vingers om de bagagedrager en met de duim tegen het wiel duwen. Ik duwde aan de linkerzijde tegen het wiel. Ja hoor ik voel speling (soort van klik). Vervolgens op de zelfde manier aan de rechterzijde duwen. Geen speling :?: Dan vanaf rechterzijde aan het wiel trekken en ja hoor de speling is voelbaar. Ik ben nu in ieder geval gerust gesteld dat het niet de lagers zijn. Waar die speling van wel vandaan komt. Ik ga nog verder zoeken maar nu in de buurt van de bevestiging van de as.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Misschien de spaken? Je kunt er eens aan tokkelen; wanneer je een aantal spaken tegen komt die beduidend anders klinken dan de rest (linker en rechter spaken zijn overigens niet gelijk gespannen, dus die klinken sowieso verschillend), dan moet de spaakspanning even opnieuw worden nagelopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie