Wat vragen over het aanvoelen van de ondersteuning

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

We rijden al een tijdje met een ST 1 en ondervinden weinig verschil in de ondersteuningsniveau's tussen 2,3of 4 eenmaal goed op dreef is er weinig verschil; Het enige voelbare is het optrekken vanuit stilstand....daar voel je het verschil.(80% ondersteuning)Nu bij de nieuwe ST2 heb ik toch wat vragen..Na het remmen duurt het toch een omwenteling voor de motor terug vol oppakt. Anderzijds is het verschil in ondersteuning enorm in de verschillende standen . Op stand 2 moet ik zelf in de afdaling serieus bijtrappen om de 45 te halen... het voelt alsof de motor remt.... Op stand 3 geen enkel probleem vlot tot 47à48 op de omni.De sensor staat op ongeveer 80%. Is dit een juiste conclusie of gedragen de meeste ST 2'S zich anders... ??? :bf: Ook valt het me op dat bij een lage bat.stand de ondersteuning ook afneemt in verhouding tot de vermindering van de Bat. inhoud?
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 06 sep 2018, 21:09 Na het remmen duurt het toch een omwenteling voor de motor terug vol oppakt.
Dat hoort niet, de motor hoort echt (bijna) direct te reageren.
jovdt schreef: 06 sep 2018, 21:09 Op stand 2 moet ik zelf in de afdaling serieus bijtrappen om de 45 te halen... het voelt alsof de motor remt....
Ik zou nog kunnen vragen of je niet gewoon het zware gewicht van je Stromer voelt, maar bij een afdaling kan dat het natuurlijk nooit zijn (in tegendeel).

Als je het gevoel hebt dat de motor je tegenwerkt, alsof er iemand aan je zadel trekt of dat je een olifant achterop hebt, dan klopt er iets niet.

Heb je de trapsensor al eens gekalibreerd?

Je zou ook nog kunnen controleren in het servicemenu of één van je remsensoren niet wat blijft hangen, want dan krijg je dit gedrag van de motor ook.
jovdt schreef: 06 sep 2018, 21:09 Ook valt het me op dat bij een lage bat.stand de ondersteuning ook afneemt in verhouding tot de vermindering van de Bat. inhoud?
Klopt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bedankt voor de snelle reactie.... Ik geloof ook dat er een probleem zit in de remsensor van de voorrem(heb dit reeds gemeld bij Prob. in het begin....) Hoe kan ik nu zien of er echt iets mis is met die sensor.... Fiets is nieuw en de technieker voor België is op reis; Mijn dealer is wel geschikt maar zit wat vast doordat er geen ondersteuning komt door stromer;
Hij kan natuurlijk die remsensor vervangen maar wil echt eerst even luisteren naar soortgelijke gevallen bij stromer dus wordt nog even wachten en rijden door enkel de achterrem te gebruiken wat wel lukt maar niet echt de bedoeling is. :roll:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je zou eens kunnen bekijken hoe je Stromer rijdt als je de kabels van de remsensoren los haalt. Je remmen doen het dan nog wel gewoon, het is echt alleen de sensor die je daarmee buiten spel zet, dus het is niet gevaarlijk. Als je Stromer-motor nu wel goed reageert, dan heb je in ieder geval de boosdoener te pakken, en daarmee de oplossing.

Ook kun je zelf even in het servicemenu kijken:

- Start je Stromer op.
- Knijp de rechter remhendel in.
- Druk, terwijl je de rechter remhendel ingeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en houd deze ingedrukt.
- Laat na enkele seconden de rechter remhendel los terwijl je de MENU knop ingedrukt houdt.
- Na enkele seconden verschijnt vanzelf het Menu en hierna kun je je vinger op de OMNI dislay loslaten.
- Nu zie je in het menu ook de optie "Service" staan en dat klik je aan

Ergens in dit menu kun je de remmen testen door ze in te knijpen en los te laten; het menu toont dan ook of-ie ingeknepen of los is. Komt dit niet overeen met wat je doet, dan is het dus inderdaad de remsensor.

Vaak kan de sensor gangbaar gemaakt worden door een drupje olie op de juiste plek, of hij moet even net wat anders worden afgesteld. Het is niet gezegd dat-ie meteen vervangen moet worden. Je dealer kan je hiermee verder helpen (maar hij zou voorgaande eerlijk gezegd ook allemaal moeten weten).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Morgen is het weekend en dan doen we de test... Bedankt voor de input en de duidelijke technische info waar ik mee verder kan; Wat betreft de dealer ....ja ik heb zeer veel winkels bezocht en een poging gedaan om er een betere uit te halen ....Maar dat is dus niet eenvoudig. Vandaar een beetje info over dealers is nooit slecht.....ook al wordt alles wel wat subjectief gekleurd. Maar beter wat info dan geen info. :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

De test even gedaan en de remmen werken volgens de gegevens perfect. Als ik ze inknijp verschijnt dat ook op het scherm, loslaten idem.
Je kan ook een test run doen??? Bij de errors dit gevonden. 1jan 1984 01 01:11 en daaronder 210205??
Voor mij niet duidelijk, iemand? :bf:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

jovdt schreef: 06 sep 2018, 21:09 We rijden al een tijdje met een ST 1 en ondervinden weinig verschil in de ondersteuningsniveau's tussen 2,3of 4 eenmaal goed op dreef is er weinig verschil; Het enige voelbare is het optrekken vanuit stilstand....daar voel je het verschil.(80% ondersteuning)Nu bij de nieuwe ST2 heb ik toch wat vragen..Na het remmen duurt het toch een omwenteling voor de motor terug vol oppakt. Anderzijds is het verschil in ondersteuning enorm in de verschillende standen . Op stand 2 moet ik zelf in de afdaling serieus bijtrappen om de 45 te halen... het voelt alsof de motor remt.... Op stand 3 geen enkel probleem vlot tot 47à48 op de omni.De sensor staat op ongeveer 80%. Is dit een juiste conclusie of gedragen de meeste ST 2'S zich anders... ??? :bf: Ook valt het me op dat bij een lage bat.stand de ondersteuning ook afneemt in verhouding tot de vermindering van de Bat. inhoud?
De standaard ingestelde stand 2 van een ST2 ondersteunt is 80% voor snelheid, e kan dat aanpassen via de app en een eigen stand 2 ingeven ;-) Dan ga je dat probleem niet hebben
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 08 sep 2018, 14:43 Je kan ook een test run doen??? Bij de errors dit gevonden. 1jan 1984 01 01:11 en daaronder 210205??
Voor mij niet duidelijk, iemand? :bf:
Een foutmelding met datum 1984 zegt niet zoveel, misschien is die er wel tijdens de assemblage in gekomen. Het wordt interessanter wanneer je tijdens het rijden zelf foutmeldingen in je display krijgt, dat zijn de meldingen die bedoeld zijn om de eindgebruiker te waarschuwen dat er iets aan de hand is.

Test run: mij niet bekend.

Ik zou nu alsnog eens testen hoe de ST2 rijdt met losgekoppelde remsensor-kabels.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

[/quote]
Test run: mij niet bekend
[/quote]

Test run kan je op de omni selcteren.
Dan doorloop je een soort test programma om te kijken of alles naar behoren werkt.
Heb je dat niet op de 2S? Op de 5 zit het er ook op.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben meteen even gaan loeren en je hebt helemaal gelijk :cool2:

Dat programmaatje ken ik wel van toen ik mijn nieuwe OMNI C installeerde (ik had de hulp van Stromer nodig om langs de toeter-test te komen, die ik op mijn 2017 model niet heb), maar ik had geen idee dat dit nadien ook nog oproepbaar was.

"Run tests" dus in het servicemenu.
Merci!

Overigens denk ik in dit geval niet dat de test run onsuccesvol zal zijn. Uit de rem-test bleek al dat de sensoren werken. Alleen in de praktijk werkt het niet "spot on" en daar zal iets aan gedaan moeten worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie