Snelheid st2

NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Dag iedereen
Ik heb eindelijk mn st2 sinds vorige maandag na 15 weken wachten.
Na enkele ritjes merk ik dat de km/u die de st2 haalt niet overeenkomt met wat mn Garmin kilometerteller aangeeft. 45 op de Stromer is 41-42 op de Garmin. Iemand ook deze ervaring?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

NikolaasArts schreef: 24 aug 2018, 13:44 Dag iedereen
Ik heb eindelijk mn st2 sinds vorige maandag na 15 weken wachten.
Na enkele ritjes merk ik dat de km/u die de st2 haalt niet overeenkomt met wat mn Garmin kilometerteller aangeeft. 45 op de Stromer is 41-42 op de Garmin. Iemand ook deze ervaring?
Ja, elke fiets wijkt een beetje naar boven af. Een afwijking van 3-4 km/h is alleen wel wat veel, meestal is het 1-3 km/h. Voor zover ik weet is dit bij Stromer niet configureerbaar (anders dan banden of diens spanning wijzigen).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Als het goed is stopt de ondersteuning van jouw fiets bij ruim 48 km/h. Dat zijn minimaal 45 GPS km's.
Bij mij is de afwijking 2-3 km.
Heb je nog de standaard banden op de fiets?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Niet meer de schwalbe big bens maar conti’s.
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Mijn ST2 rijdt op vlakke wegen 48,5 op de Stromer display
en 46 op de Garmin
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Bij m
BadPritt schreef: 24 aug 2018, 22:29 Mijn ST2 rijdt op vlakke wegen 48,5 op de Stromer display
en 46 op de Garmin
Bij mij ook
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Dat de kilometer teller een wat positieve (hogere) waarde aangeeft is niet onverstandig. Wanneer jij door wettelijke bepalingen een beperking opgelegd krijgt en je houd je volgens de teller aan deze snelheid. Dan zou je heel vreemd kijken als je aangehouden wordt omdat je te hard rijdt...

Wanneer je nu ook nog een Amerikaan zou zijn dan zou je de fabrikant aanklagen en smartengeld eisen : :ck:

Mijn auto geeft ook altijd een hogere snelheid aan dan mijn gps (op mijn telefoon); scheelt bv 2 km/h bij 30 km/h en 5 km/h bij bijvoorbeeld 130 km/h.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

NikolaasArts schreef: 24 aug 2018, 16:25 Niet meer de schwalbe big bens maar conti’s.
In welke maat? 1.9?
Dat zou hert verschil verlaten tussen de gebruikelijke 2-3 km/h afwijking tot op zichte van de 3-4 bij jou.

Ik rijd nu met 2.2 conti's. Past net. Het verschil is nu bij mij 1.5 - 2.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Gisteren een ritje gedaan v 80 km, zalig!
Om wel nog eens terug te komen op de snelheid (niet dat dit zo erg is want ik hoef niet steeds ultrasnel te rijden): op stand drie haal ik met goed doortrappen op de omni net geen 47 km/u wat op de Garmin net geen 43 km/u is. Nochtans lees ik geregeld dat de stromers gemakkelijk 45 km/u in werkelijkheid zouden moeten kunnen halen.
Ik vermoed dat hij nog sneller moet kunnen want ik haalde ook 43 km/u met mijn vorige speed pedelec met bosch middenmotor (gazelle cityzen speed).

Overigens verder alleen positieve ervaringen, enkele zaken: ik voel me heel veilig op het stijve frame, bijzonder soepele rij-ervaring en fantastische actieradius (80km op 2u20 min). En dan vergeet ik nog veel goede dingen 👌
Baigel
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2018, 21:24

Als ik het goed begrijp kan ik dus 60km rijden aan 40-45?
ST2 limited edition - bomme :bb
Plaats reactie