digitaal op slot/lamp verklikt fiets?

a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Hallo allemaal. Ben sinds vrijdag 7 sept trotse bezitter van ST2. Heb er al veel over gelezen en mijn vrouw zegt dat ik aan het doorslaan ben. Prettig verslaafd noem ik het. :D Ik zet de fiets met ART2 slot in de schuur vast, maar wil deze eigenlijk ook op het software matige slot van Stromer zetten. Immers, dan kan ik bij evt diefstal de fiets alsnog volgen en zal deze blokkeren. Zet ik hem daarop, dan komt om de zoveel seconden een lichtflitsje bij voorlamp en achterlamp. Staat de fiets in het donker in de schuur, dan verraadt deze verlichting eigenlijk de aanwezigheid van de fiets.
Ik kan nergens vinden dat je dit kan overbruggen?
Hoe kijken jullie aan/ gaan jullie om met het s nachts wegzetten van je bike?
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Na een paar minuten stopt het knipperen van je verlichting en gaat de OMNI display uit. De verlichting van knoppenring op het stuur blijft helaas wel branden, en dat komt onopvallend wegzetten van je Stromer bepaald niet ten goede. Ik hoop dat Stromer nog eens op het lumineuze idee komt om ook deze drie lichtjes uit te schakelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Ik zet hem in de schuur alleen met een slot vast.
Het liefst zet de fiets ook nog op het electronisch slot maar ik merk dat mijnaccu dan leeg loopt. Op een niet voorspelbare manier overigens.

Na 24 uur 100% lading
Na 48 uur nog maar 91%. lading. :bn:

Fiets uit is altijd 100%.

Flauw vermoeden dat het met (bewezen) slechte GSM ontvangst vd fiets thuis te maken heeft.

Als ik de fiets wel op electronisch slot zet gooi ik een doekje over de knopjes...
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Rob77 schreef: 10 sep 2018, 13:24
Fiets uit is altijd 100%.

Flauw vermoeden dat het met (bewezen) slechte GSM ontvangst vd fiets thuis te maken heeft.
Dat zou goed kunnen. de meeste GSM modules gaan over op een hoger vermogen als ze geen verbinding krijgen.
Verklaart nog niet waarom het zo raar verloopt natuurlijk..
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
GeertRijnders
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2018, 12:35

Wellicht niet in het juiste onderdeel van het forum, maar ik kreeg het niet gevonden. Ik heb sinds kort een ST1X 2018 en probeer de pedelec via de OMNI app op slot te zetten. Ook het volgen via de app waar de fiets zich bevind lijkt me ideaal, maar werkt op dit moment nog niet. De OMNI app geeft steeds aan 'Geen verbinding met stromer....'.

Is dit herkenbaar? Wat moet ik nog doen om de pedelec zowel via de app op slot te zetten, dat de fiets toeterend af gaat als hij gestolen wordt, en dat ik de fiets kan volgen via mijn telefoon? Zag in de handleiding ook verder geen instructies. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Alvast bedankt.
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Hallo,

Gefeliciteerd met je fiets..

Even wat vragen om wat dingen uit te sluiten, sommige liggen mss wat voor de hand maar we moeten ergens beginnen;

Is je fiets geregistreerd bij Stromer door je verkoper?

Zo ja, heb je een email gehad van stromer met een link voor activering van je fiets?
In diezelfde mail staat overigens ook de pincode voor je fiets.

Zo ja, heb je de activatie uitgevoerd?

Werkt je fiets op slot zetten en van slot halen handmatig op omni display met pincode wel?

Kun je in je app wel andere informatie over je fiets zien? Bijvoorbeeld totaal aantal kilometers? Laadstand en toestand van je accu? Kun je op het tweede tabblad, onderaan als je op " serviceboekje" drukt, gegevens van je fiets zien? Zoals VIN-nummer en nummers van je fietscomponenten?
Deze zaken zou je in je app moeten kunnen zien zonder actieve verbinding met je fiets (mits geregistreerd/geactiveerd). Zeg maar de "laatst bekende"gegevens.

Als je fiets aan staat, zie je dan een "3g" icoon met ontvangststreepjes linksboven op je omni display?
Als je je fiets aan zet, zie je dan op enig moment het plaatsbepalingsicoon midden-boven op je omni display? Lijkt op een druppel.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
GeertRijnders
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2018, 12:35

Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie. Fiets is geregistreerd en geactiveerd, en het handmatig op slot zetten en ervan af halen werkt met de code. Ook in de Omni app kan ik de gegevens vinden die je hieronder benoemd.
Je laatste twee vragen moet ik vanavond even bekijken:

"Als je fiets aan staat, zie je dan een "3g" icoon met ontvangststreepjes linksboven op je omni display?
Als je je fiets aan zet, zie je dan op enig moment het plaatsbepalingsicoon midden-boven op je omni display? Lijkt op een druppel."

Tot op heden lijkt het allemaal te kloppen (ook al werkt de diefstalbeveiliging en het volgen van de fiets nog niet); wellicht zit het 'm in de laatste twee vragen van je... :)
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Ok. Als je km-stand en acculaadstand in je app kunt zien stuurt je fiets via 3G verbinding informatie naar de stromer server.
Dat lijkt dus in orde. Ik ga ervan uit dat jet het 3G symbool met ontvangstreepjes ook wel zult zien op je Omni display.

Tenzij: je fiets net als de mijne thuis nauwelijks en vaak zelfs helemaal geen GSM ontvangst heeft. In dat geval geval zul je op je app de melding krijgen die je omschreef. En kun je dus ook niet met de app je fiets op slot zetten. Staat je fiets binnen of buiten als je e.e.a. aan het testen bent? En mss al eens op een andere lokatie geprobeerd?

Vwb plaatsbepaling heb nog ik wel een andere vraag...als je in de app kijkt en je drukt op het kaartje, zie je dan wel de laatst bekende positie van de fiets? Iets met "positie laatst geactualiseerd XX uur geleden"?
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Jensr
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2018, 05:41

Ik ben sinds gisteren ook eigenaar geworden van mijn ST2 “18 en heb hetzelfde probleem. Alles werkt behoorlijk zoals het moet werken op uitzondering na dat de positie van de fiets nog geen enkele keer gevonden is en dat hij geen ritten bijhoud althans toch niet af te lezen op de omni app. Gisteren even 17km gefietst en mijn teller staat nog steeds op 0. Het locken en unlocken, fiets instelling, etc werkt allemaal met de omni app.
828C5AF1-B76C-4816-BC48-7BD7BAD912CE.jpeg
828C5AF1-B76C-4816-BC48-7BD7BAD912CE.jpeg (185.28 KiB) 3997 keer bekeken
De bijlage 828C5AF1-B76C-4816-BC48-7BD7BAD912CE.jpeg is niet meer beschikbaar
Voor de rest rijd hij zeer goed en best tevreden enkel jammer dat zo’n dure fiets niet 100% werkt zoals hij moet werken (verbinding en app)
Stromer ST2 ‘MY2018’ - 983wh - ortlieb back pack-roller classic QL2.1 asphalt/black
80km/dag woon-werkverkeer
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Ik heb in mei (toen ik mijn fiets kreeg) het zelfde gehad als jij Jensr. Inmiddels werkt alles wel maar hoe dat kan is me niet helemaal duidelijk. Bij aflevering zag ik, samen met de monteur van de dealer, dat de verbinding met de app niet werkte.

Hij was er zichtbaar wat ongemakkelijk over en zei "dat komt vanzelf wel goed, heb ik vaker gezien". Met een klein beetje argwaan heb ik hem toch maar laten vertrekken.

Zoals gezegd, het kan uit zichzelf opgelost zijn. Echter, ik heb wel een aantal dingen gedaan. Deze dingen zouden eigenlijk de oplossing niet mogen zijn, maar wie weet hoe een koe een haas vangt. Het kan zijn dat één van die dingen geholpen heeft.

1) ik heb een keer via bluetooth verbinding gemaakt met de fiets omdat ik het automatisch bluetooth slot wilde testen. Dit is niet afhankelijk van de app want de bluetooth verbinding maak je met het omni display. Erg onwaarschijnlijk dat dit de oplossing is.

2) Ik heb in de instellingen van mijn telefoon (ik heb android OS), de Omni app toegang gegegeven tot lokatiegegevens.
Deze handeling lijkt me nog steeds, maar minder onwaarschijnlijk, oplossing.

Je kunt even contact hebben met je dealer / Stromer. Misschien dat je fiets wel is geregisteerd en zichtbaar in je app. Maar misschien is er bij Stromer wel eoa "vinkje" niet aangezet waardoor je geen toegang hebt tot de info. Dat heb ik hier wel eens vaker gezien en is wellicht de meest waarschijnlijke optie.

Wat ook nog kan is dat je COM module in de fiets defect is.
Jensr schreef: 19 sep 2018, 06:00 jammer dat zo’n dure fiets niet 100% werkt zoals hij moet werken (verbinding en app)
Mee eens, naast reikweidte zijn dit soort foefjes juist de dingen die deze fietsen wat duurder maken dan de rest.

GeertRijnders, jouw probleem lijkt anders. Jij hebt wel bepaalde werkende functies in je app.
Ik vraag me af wat je bedoelt met je "fiets volgen". Het is niet zo dat de update interval van de positie erg hoog is. Volgens mij iedere 10 minuten. En soms dat niet. Vanochtend bijvoorbeeld, toen ik op mijn werk aan kwam, was de laatste bekende positie van de fiets in de app 20km terug. Dat red ik niet in 10 minuten. Als je fiets op het moment dat de hij automatisch lokatie door wil geven net even geen of geen goede GSM ontvangst heeft dan is die positieupdate (denk ik) verloren en moet je wachten op de volgende.

Vandaar mijn vraag of je ooit wel een lokatie van je fiets hebt gezien in de app en niet zoals Jensr nog nooit.

Trwns,@ stromeur, heeft dit onderwerp mss baat bij een verplaatsing naar "Stromer Technologie en Fietstechniek "? Gezien deze issues niet alleen op de ST2(S) slaan maar op Omni-C en app. Krijgt daar wellicht meer exposure en hulp van mensen die ST2(S) topics overslaan.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Plaats reactie