Waar heb je de casette besteld en hoeveel €€€€€€€€€'s koste die?
Het braquette heb ik onlangs vervangen, dit was ook op een 6000km.
viewtopic.php?f=13&t=900
ST1 Step Through
Ik heb die Veldome gehaald maar wat die koste kan ik bij benadering niet zeggen, ik had die met een cadeaubon gekocht en die ligt hier al even op het schap.bikerke schreef: ↑09 mei 2018, 20:40 Waar heb je de casette besteld en hoeveel €€€€€€€€€'s koste die?
Het braquette heb ik onlangs vervangen, dit was ook op een 6000km.
viewtopic.php?f=13&t=900
Mbt de trapas, is inderdaad niet zo'n beste kwaliteit, ik heb wel geen vergelijkingsmateriaal maar 6000Km vind ik nu niet zo spectaculair. en er zit echt wel speling op.
De lagers van de trapas kunnen dus apart vervangen worden zeg je.
Zijn dat gewone kogellagers?
Kan je dan niet betere kwaliteit lagers kopen?
De trapas zelf slijt dus niet in?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Dit zijn de gewone industriële kogellagers.
En de maat die je nodig hebt is: 31x25x10
Je kan het proberen om deze te reviseren, maar probeer eerst het braquette
te demonteren voor je de nieuwe lagers besteld.
Bij mijn braquette zat 1 lager muurvast, ik kreeg ze niet los, zelfs met te verwarmen met de acetyleenbrander kwam deze niet los....
Mijn as was dus te zwaar beschadigd om deze te herbruiken.
Aan de as zelf komt er anders niet veel, alle slijtage zit in het rollement.
Het is dus zeker te doen.
Wel 1 tip, bij montage alles dik in de montagepasta zetten.
Je zou de lager misschien kunnen doorslijpen...
Het vervelende is natuurlijk als je alles ophaalt en alsnog een nieuwe trapas moet gaan kopen die dan net niet meer op stock ligt natuurlijk.
Het vervelende is natuurlijk als je alles ophaalt en alsnog een nieuwe trapas moet gaan kopen die dan net niet meer op stock ligt natuurlijk.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Vandaag maar weer eens wat een de Stromer gedaan.
en nieuwe trapas en voor kettingblad.
Op de trapas stond na 8000km toch voelbaar speling.
Ik had een nieuwe gekocht en de nodige speciale gereedschappen om dit werkje kunnen uitvoeren, een trekker om de crank er af te halen, want zonder dat kan je vergeten en een speciale sleutel om de trapas te kunnen losschroeven.
Een fluitje van een cent dus. Nu had ik al een tijdje een nieuw voortandwiel liggen en dat gelijk maar vervangen.
Toen kwam de gedachte op dat ik de 2 kleinere tandwielen nog nooit gebruikt had en die er dus wel af kunnen.
Probleem was dat het grote tandwiel dus geklemd zit samen met het middelste en als je dat weg laat de schroeven niet vast genoeg komen. Dat middelste tandwiel dan maar in stukken geslepen om de gaten over te houden zodat ik de gaten kon gebruiken om alles weer vast te maken. gelijk de hendels en kabels maar verwijderd. De voor derailleur laten zitten omdat anders de ketting er te snel zou aflopen.
Een testritje gemaakt en alles prima. Toen ik bijna tuis was maar even gestopt voor een ijsje en dat al rijdend op de Stromer opgegeten..
en nieuwe trapas en voor kettingblad.
Op de trapas stond na 8000km toch voelbaar speling.
Ik had een nieuwe gekocht en de nodige speciale gereedschappen om dit werkje kunnen uitvoeren, een trekker om de crank er af te halen, want zonder dat kan je vergeten en een speciale sleutel om de trapas te kunnen losschroeven.
Een fluitje van een cent dus. Nu had ik al een tijdje een nieuw voortandwiel liggen en dat gelijk maar vervangen.
Toen kwam de gedachte op dat ik de 2 kleinere tandwielen nog nooit gebruikt had en die er dus wel af kunnen.
Probleem was dat het grote tandwiel dus geklemd zit samen met het middelste en als je dat weg laat de schroeven niet vast genoeg komen. Dat middelste tandwiel dan maar in stukken geslepen om de gaten over te houden zodat ik de gaten kon gebruiken om alles weer vast te maken. gelijk de hendels en kabels maar verwijderd. De voor derailleur laten zitten omdat anders de ketting er te snel zou aflopen.
Een testritje gemaakt en alles prima. Toen ik bijna tuis was maar even gestopt voor een ijsje en dat al rijdend op de Stromer opgegeten..
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mooi werkje, met een resultaat dat zeker de moeite waard zal zijn met al die kersverse onderdelen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
- Locatie: Lochristi
- Merk SP: Stromer ST 1 2016
- Km-stand: 20.000
Tony MB,
Je hebt er een prachtig verslagje van gemaakt, met duidelijke foto's hoe je het allemaal klaar hebt gespeeld.
Alhoewel versleten op 6000km is toch wel hèèl snel.
Knap gedaan
Stromer52
Je hebt er een prachtig verslagje van gemaakt, met duidelijke foto's hoe je het allemaal klaar hebt gespeeld.
Alhoewel versleten op 6000km is toch wel hèèl snel.
Knap gedaan
Stromer52