Snelheid ineens begrensd op 40km

Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Ik heb de 50 km/uur wel eens zien verschijnen op het display, maar boven de 44 merk je wel dat er wat meer moet gebeuren. Ik haal vrij makkelijk 40, 42-43 met wind mee en daarboven geloof ik het wel. Voor mij zijn dit prima snelheden.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Snaker_dann
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48

Idd, " ineens springt een Olifant achterop", da's wel zo'n beetje het gevoel... (ST1)

.maar bij mij dus bij 41.6km/hr,...en ik kan op m'n kop gaan staan, maar sneller wordt het niet...
Overigens gaat het t/m 41,3 prima en heel aangenaam.

Gisteren op de terugweg heb ik ook even op standje "0" gefietst, maar de recup2 kwam in het display te staan, en dan is het werkelijk alsof je de eerste stuk van de Alpe d' Huez aan het beklimmen bent.
Ik had de recup even op 90 gezet, (testje)
Maar in stand 0 ( geen ondersteuningen) zou de recup toch helemaal niet in moeten grijpen...?

Ik zal dit verschijnsel even bij een ander draadje posten....

Maar voor het volledige beeld van vreemd gedrag van mijn ST1, is dit misschien van belang.

Heeft iemand een tip ?
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
Snaker_dann
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48

De koppelsensor heb ik vorige week met contactspray schoongespoten ( vanuit de andere kant van het wiel ( want aan de binnenzijde is de sensor gewoon open naar de buitenlucht.)

Het plaatje aan de buitenkant heb ik even verwijdert ( daarachter zit het stekkertje) de stekker ook even met contactspray behandeld, en het plaatje weer terug geplaatst, zodat het niets raakt.

Result : zero.

Vanuit technisch oogpunt is het wel vreemd dat de torqsensor open is op een plekje dat erg ontvankelijk is voor vet vuil /water/ zand etc...

---------

Gisteren was sowieso niet een goede dag zonder problemen...
Niet harder dan 41,6 / ingrijpende recup bij fietsen in stand 0 / en bij thuiskomst gaf de klok een heel andere tijd aan ?

Het lijkt wel of het ding een beetje van slag is...

Ik het software versie 08 / 0.88.

Ik kan 'm laten updaten naar de laatste versie (9), maar zonder changelog is dat ook maar een gok...

Iemand een zelfde soort ervaring ?
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
Snaker_dann
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48

Update :1-4-2018 ( geen grapje )
Mijn 396Wh accu heeft de geest gegeven.
Dit gebeurde binnen 1 dag ( met dank aan Li-Ion accu's ).
De dag ervoor nog niets aan de hand, (...alhoewel ik de accu niet helemaal "vol" meer kreeg ( 87% max. ) en op de heenweg naar kantoor ook nog geen performance problemen.

De resterende accu cap was echter veel minder dan gebruikelijk (31% ipv 45% ) + bij het pakken van de fiets voor een kort ritje iets later op de dag, bleek dat de rest capaciteit een flink stuk was weggelopen. ( 31% --> 21% ) (niet tussentijds aan de lader gehangen ).
Voor de retour rit, de accu opgeladen.
Deze kwam echter niet voller dan 87%, en ik haalde het daarmee nog nét tot thuis. ( 3% over...)
Normaal heb ik dan nog ca 45% "over".

Ik heb nu een 522Wh accu ( niet nieuw ) gekregen van de fietsenwinkel waar ik 'm gekocht heb. ( Garantie )
De maximum snelheid is nu wél ineens haalbaar als ik normaal trap.
Daarvoor was dit met geen mogelijkheid te bereiken. ( ..en ik trap naast de Stromer, in m'n vrije tijd ook nog op een normale racefiets - sportieve fietser. )

Ik heb een Platinum uitvoering.
Deze kwamen stnd met een 522Wh accu.
Ik kreeg 'm met een 396Wh accu - Daarmee heb ik alleen op dag 1, 44.9km/hr gehaald. ( ...daarmee dus bewezen mogelijk...)
Met de 522Wh gaat dit makkelijk. ( 3 x naar kantoor ( 17/17 km )


Echter, gisteren, kreeg ik de maximale snelheid niet boven de 43km/hr.... ( mooi weer / niet nat / geen harde wind. / ca 12°C ) / standje 4... support indicatie : 2 >> maximaal....

Rie - Ra - Rollade ...
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
Plaats reactie