ST1 accu extern laden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Kan iemand mij vertellen hoe ik een ST1 accu extern (buiten de fiets dus) kan laden?
- Ik heb een leen ST1 meegekregen van de FM, maar er zit een lader bij die ik wel aan de plug can de fiets kan koppelen, maar niet direct aan de accu.
- Is hier een verloop stekker voor?
stromer52
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
Locatie: Lochristi
Merk SP: Stromer ST 1 2016
Km-stand: 20.000

Een verloopstekker is dan wel nodig.

Stromer
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

En die heeft mijn FM dus niet meegegeven, ondanks dat ik aangaf de accu extern te willen laden .... Niet blij ... :dwarf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je mist nummer 3:

Stromer ST1 accu adapter.png
Stromer ST1 accu adapter.png (17.94 KiB) 3641 keer bekeken

Is er geen enkele manier om die alsnog te bemachtigen? Ik begrijp dat ze wegens vakantie gesloten zijn nu. Hebben mensen van het andere filiaal geen sleutel om dat kabeltje even op te snorren?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Het zure is dat ze niet gesloten zijn, maar met minder mankracht werken. Ik zal waarschijnlijk het verloopstekkertje wel op kunnen halen. Maar ik begrijp niet dat ze mijn kapotte fiets niet even naar Uden kunnen brengen ...

Wat je al zegt ... tijd voor een adoptiedealer!
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Zojuist het verloopstekkertje opgehaald.
Ik werd verblijd met de mededeling dat mijn fiets toch vervoert gaat worden van Geldrop naar Uden. Ik gaf aan morgen-avond de fiets te willen transporteren, maar ik kreeg dus te horen dat dit niet meer nodig is. Er is hoop ... nog maar even aanzien hoe de service gaat worden met deze nieuwe eigenaar.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je beschikt werkelijk over een engelengeduld Pieter. Ik zou het na deze garantie-reparatie voor gezien houden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 01 aug 2018, 20:57 Je beschikt werkelijk over een engelengeduld Pieter. Ik zou het na deze garantie-reparatie voor gezien houden.
Zijn dealer is na failissement overgenomen door 'mijn' dealer. Daarmee zou het in theorie een heel stuk minder slecht moeten worden, en dan is een prima dealer op korte afstand wellicht beter dan een fantastische dealer in verwegistan. Ik snap de keuze wel.

@Pieter: ik hoop dat het leenfietsen beleid in Eindhoven beter is dan in Uden, da's het grote manko in Uden... Ik kan nu een R&M ding met 400Wh accu en Nuvinci naaf als leenfiets meekrijgen. Daarmee kom ik vrijdag niet bij de Hemel, althans: niet met enigszins redelijke ondersteuning. En om met ±12000 rpm op je trapas te moeten fietsen om boven de 35 uit te komen zie ik ook niet helemaal zitten.
Omdat ik in de eerste jaren niet elke dag naar mijn werk fietste en afgelopen jaar de FM niet nodig gehad heb is dit voor mij nooit een probleem geweest. Nu knaagt het toch wel een beetje moet ik zeggen. Ik heb nu nog vakantie, dus is het niet heel erg, maar als ik over een paar weken een keer panne heb dan is dat toch jammer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Engelengeduld ben ik nog nooit op betrapt ... maar ik begrijp je opmerking wel, Stromeur. Je zet me ook zeker aan het denken.
Zoals Freddy aangaf, is de FM nu overgenomen door de FM die Freddy ook heeft. Ik heb hier met Freddy over gesproken en geef de FM nu even het voordeel van de twijfel. Met name om de afstand ... maar ik vrees het ergste.
Plaats reactie