Krakend geluid ST1

Plaats reactie
Parisotto
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2018, 18:38

Ik rij al 2,5 jaar met een ST1, sinds 2 weken houd het kraken maar niet op. Volgend heb ik al nagekeken en onderhouden , zadelpen, ketting en tandwielen ,trapas,. Ik weet het echter niet meer , kan iemand helpen?😞
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Parisotto,

Ik heb je vraag even afgesplitst naar een eigen topic.

Bijgeluiden van een fiets, of het nu een Stromer is of niet, zijn heel erg irritant en soms is het ontzettend moeilijk om te detecteren waar het vandaan komt, zeker op afstand.

Welke type ST1 heb je? Is het toevallig een ST1 met Schlumpf drive?

Heb je het kraken bijvoorbeeld alleen als je trapt, of ook als je niet trapt en de fiets laat "uitbollen"? Is dit kraken er constant, of alleen onder bepaalde omstandigheden en zo ja: onder welke omstandigheden? Heb je enig idee als je op je ST1 zit wat de richting is waar het geluid vandaan komt? Voor je? Achter je? Onder je? Overal?

Ik heb geen idee of we je verder kunnen helpen, maar we kunnen het natuurlijk proberen. Misschien zijn er meer ST1 rijders die het probleem herkennen. Soms kan het gewoon handiger zijn om ermee langs de dealer te gaan. Een ervaren Stromer dealer heeft vaak een uitstekend oor/oog voor dit soort klachten en de oorzaak ervan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RoRo
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mei 2017, 08:07

Heb ook last gehad van kraken en bij mij was het voorwiel lager versleten.
Kan je checken door het voorwiel met de hand te draaien.
ST1 sinds april 2016, 400 km per maand
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Ik heb met mijn ST1 een paar oorzaken van gekraak gehad: