Standaard die niet automatisch inklapt

Golvas

Bij de automatisch inklappende standaard is de onderzijde van het vaste gedeelte vlak ... er is dus m.a.w. geen inkeping voorzien waar het bewegende gedeelte "in klikt" wanneer de standaard is uitgeklapt.

Al de standaards uit de linken in post #2 op pagina 1 van dit topic zijn geen automatisch inklappende: zij hebben dus wel die inkeping waar de standaard "in klikt", die inkeping valt duidelijk op.

Je kan ook - net zoals Stefan Stromeraar dat al eerder deed - de automatisch inklappende standaard m.b.v. een vijl voorzien van een inkeping zodat hij niet meer automatisch inklapt : viewtopic.php?f=15&t=955&p17322#p17322
Mikvis
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2019, 19:08

Hoi stroompje. Even een vraagje. Voor mijn vader heb ik een Hebie 632 besteld uit de link van bike24 uit een eerdere post. Hij wil deze graag op zijn ST2 monteren.

Uit jouw bericht lees ik dat je zo’n modelletje had bevestigd onder je Stromer. Nu is mijn vraag hoe heb je dit gedaan?

De 632 standaard heb ik binnen. Maar rechtstreeks bevestigen lijkt zo niet te lukken. Heb ik hier nog iets voor nodig?

Als iemand anders het antwoord heeft hoor ik het ook graag.

Stroompje schreef: 30 apr 2018, 21:03 Hallo,

Wij hadden de originele ST2 standaard, die feitelijk te kort was en waarmee de fiets regelmatig omdonderde (een maal brak zelfs het slot van de accu bak en vloog de accu over straat) al snel vervangen door een Hebie 632, zoals in de post van Golvas.
Door de dealer is bij een service beurt, zonder ons te consulteren (“verplicht en op kosten van Stromer”) de automatisch inklappende standaard gezet.
Ik heb al heel wat keren dit ding vervloekt, als ik de fiets weer net kan opvangen als die standaard onvrijwillig inklapt.
Fijn te weten dat dit onding niet meer verplicht is. De Hebie gaat snel weer onder onze fietsen.

Bedankt Stromeur voor deze informatie.

Overigens, de ST1 standaard die je toont is volgens mij gelijk aan de originele standaard van onze ST2, en die zoals boven beschreven aan de korte kant, daardoor viel onze fiets snel op de linkerkant, zie boven.
Ik vind persoonlijk de Hebie, die je goed op lengte kan instellen, praktischer.


Peter
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mikvis schreef: 03 sep 2019, 19:38 Als iemand anders het antwoord heeft hoor ik het ook graag.
Alstu :

- viewtopic.php?f=15&t=955

- viewtopic.php?f=14&t=1319
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
blb4st1
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2020, 00:34

Golvas schreef: 01 mei 2018, 09:25 Je kan ook - net zoals Stefan Stromeraar dat al eerder deed - de automatisch inklappende standaard m.b.v. een vijl voorzien van een inkeping zodat hij niet meer automatisch inklapt : viewtopic.php?f=15&t=955&p17322#p17322
Geweldig! Net gedaan, inderdaad 5 minuten werk. Wat een onding zo'n automatische inklapper.
Plaats reactie