Stromer ST1 in brand

Stromer's doorbraak in de speed pedelec markt. Relaunch Edition in 2019!
DVLdriver
Runner-up
Runner-up

Re: Stromer ST1 in brand

Bericht door DVLdriver » 14 sep 2018, 16:38

jovdt schreef:
13 sep 2018, 21:52
Stop gewoon deze discussie....de energie die je in zulke berichten steekt is het gewoon niet waard; Ofwel kom je met harde bewijzen en een gefundeerde stelling ofwel zwijg je....Heeft reeds teveel aandacht gekregen ... Gewoon fake :bb
Second that :bi
Wachtend op de ST3 LE....

ApaX
Runner-up
Runner-up

Bericht door ApaX » 18 sep 2018, 21:12

FreddyH schreef:
13 sep 2018, 20:35
Idem. Een ontvlammende accu gaat niet "vriendelijk" staan roken. Da's fel en heftig. Van niets in ineens een explosie van rook en vuur. Enorm veel hitte in een kleine ruimte etc.
De lagere capaciteit cellen gaan vooral roken. Die exploderen vrijwel niet zomaar. zie: https://www.energy.gov/sites/prod/files ... 2013_p.pdf

Hier staan cellen waarvan het plastic om de cell niet eens gesmolten is.
FreddyH schreef:
De batterijklep is als ik het goed heb van kunststof. Zelfs al zou het een thermoharder zijn (is niet) dan nog zou het zwart en lelijk worden.
Bij die van mij is het zeker aluminium.
FreddyH schreef:
Wat je in het ST1 filmpje ziet is koude rook, zonder de kenmerkende enorme felle hitte ontwikkeling die je bij een batterij ziet. Dus droogijs zoals in een van de eerste reacties werd geopperd is een reele mogelijkheid.
Ik heb geen flauw idee waar je dit vandaan haalt! "Rook" van droog ijs zakt naar de grond. Dit is witte rook die op lijkt te ztijgen (kan ook vertekenen door de wind).
FreddyH schreef:
Ook ik sta open voor overtuigend bewijs, maar dat moet wel eerst komen. Tot dan denk ik dat het BS is.
Dat is een beetje de wereld op zijn kop, de video laat vrij duidelijk zien dat er iets goed mis is. Het kan goed zijn dat de inverter kapot is en zo contstant een paar honderd wat uit de accu trekt. Dat kan die accu prima aan, maar dat geeft je wel wat rook. Hier op het forum hebben we geen enkel benul wat de failure mechanisme zijn van zo'n fiets, om vervolgens te concluderen dat het een hoax is totdat er ander bewijs is.

Maar goed, het kan inderdaad zo zijn dat het een hoax is, maar dat ga je uit dit filmpje niet zomaar bepalen.

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 19 sep 2018, 00:01

ApaX schreef:
18 sep 2018, 21:12
De lagere capaciteit cellen gaan vooral roken. Die exploderen vrijwel niet zomaar. zie: https://www.energy.gov/sites/prod/files ... 2013_p.pdf

Hier staan cellen waarvan het plastic om de cell niet eens gesmolten is.

Kan zijn. Hogere capaciteit cellen gedragen zich anders. Ik weet niet wat in een ST1 zit, maar in mijn accu zitten 3,5Ah cellen. 100 stuks vlakbij elkaar...
ApaX schreef:
Dat is een beetje de wereld op zijn kop, de video laat vrij duidelijk zien dat er iets goed mis is.

Jouw conclusie is blijkbaar anders dan die van mij. De video laat mij duidelijk witte rook zien. Of er is iets goed mis, of iemand probeert ten koste van een ander flink aandacht te krijgen. Op dit moment neig ik naar het tweede.
ApaX schreef:
Het kan goed zijn dat de inverter kapot is en zo contstant een paar honderd wat uit de accu trekt. Dat kan die accu prima aan, maar dat geeft je wel wat rook.
Wel wat rook? De rook gaat aan alle kanten de fiets uit. Daarnaast: waar zit die inverter precies in jouw fiets? Je hebt een 36V accu (ST1) en een 36V direct drive DC motor...
ApaX schreef:
Maar goed, het kan inderdaad zo zijn dat het een hoax is, maar dat ga je uit dit filmpje niet zomaar bepalen.
Het is de combinatie van het filmpje, het wazige verhaal en de radio stilte. Het staat iedereen vrij om te geloven wat hij/zij wil, ik ben in dit geval sceptisch. Maar ik laat me graag overtuigen.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Plaats reactie