Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Ik draag mijn gewone kleding om naar het werk te rijden. 17 km aan 35km/h gemiddeld zonder zweten op een ST2 2018.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Milonus
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2017, 10:44
Locatie: Nijkerk
Merk SP: ST5
Km-stand: 18.257

Ik draag altijd wielrenkleding. Het zit supercomfortabel en zorgt er over het algemeen voor dat zweet goed wordt afgevoerd en ik niet bezweet op werk aan kom.
De kleding voor overdag gaat mee in een Ortlieb. Terug naar huis trap ik over het algemeen harder door dan op de heenweg. Maar in tegenstelling tot mijn werk, kan ik thuis direct onder de douche.
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Doordat ik sinds 3 maanden ben overgestapt van de racefiets naar een stromer ST1x draag ik nog altijd wielrenkleding.
Het zit super comfortabel en ik heb/had van alles om me ook in de winter goed en warm te kleden, tevens heb ik op mijn stromer SPD pedalen laten zetten en ik had al north wave winterschoenen. Ik heb het voordeel dat ik op het werk kan douche en daar mijn werkkleding heb liggen. Het enige nadeel is dat je je een paar keer per dag moet verkleden, maar dat maakt niet uit ik fiets redelijk sportief (meestal 40+) en dan ben ik nat bezweet als ik aankom op mijn werk ook als het vriest :D
En het is lekker makkelijk thuis fietskleding uit wassen drogen en de volgende dag weer aan :bf:
CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

Spijkerbroek met daaronder een Assos wielerbroek en goretex jas in de morgen. Extra lagen afhankelijk van de temperatuur. En afhankelijk van de temperatuur in de middag een bodywarmer.
Mijn werkkleding mee in de tassen. Kostuum hangt standaard op het werk.
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Ik draag mijn fietskleding. Ik zweet minder dan toen ik onondersteund naar het werk fietste dus ik douche nu niet. Het kan wel, maar dat kost zo veel tijd extra. Ik kleed mij altijd op het toilet om.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Vandaag zo min mogelijk :D , wat een weertje :cool2:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Nu het voorjaar is begonnen weer in korte wielrenkleding met de drie werkgevers in Gelderland er op.
's Morgens Windstopper jasje en op de terugweg lekker met blote armen.
Schoenen hebben allemaal SPD dus die wissel ik op het werk. Kleding ligt daar in een locker en heb ik in de Ortlieb bij me.
Douchen doe ik wanneer ik me heb uitgesloofd of "ruik".
'S winters laagjes skikleding van Odlo met gewone broek en bij koude of regen een regenbroek er over. Dan draag ik vaak skijassen.

Tip: overhemden blijven onderweg goed in sealbags van de Ikea.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Elk chemisch bedrijf op de Scheldelaan die naam waardig voorziet in een eigen wielertenue met logo. Bij ons is dat Bioracer, en de werkgever legt een deel(tje) bij. Pendelen doe ik bijgevolg in de wieleroutfit van 't fabriek, zomer en winter.
Snelle douche, overall aan en de werkdag (of nacht) kan beginnen.

Rond de kerktoren doe ik in gewone kledij, maar dan ga ik zelden voluit.
Scheldelaan-Stromer
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Buzze schreef: 20 apr 2018, 09:47 Elk chemisch bedrijf op de Scheldelaan die naam waardig voorziet in een eigen wielertenue met logo. Bij ons is dat Bioracer, en de werkgever legt een deel(tje) bij. Pendelen doe ik bijgevolg in de wieleroutfit van 't fabriek, zomer en winter.
Snelle douche, overall aan en de werkdag (of nacht) kan beginnen.

Rond de kerktoren doe ik in gewone kledij, maar dan ga ik zelden voluit.
Bij ons hebben ze ook wielerkledij maar de grote baas straalt op zijn beurt uit dat hij niet zo voor fietsen is, (teveel ongevallen etc.). De sportkleding wordt ons aangeleverd door vanmarck sport, goed merk maar wat zijn die evonik sportkleren oerlelijk, grijs wit paars, om maar een idee te geven :lol:. Ze zouden beter in overleg met de werknemers iets laten designen, met een bedrijfslogo., (zou ook veel beter verkopen in mijn opinie)
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ebiker schreef: 20 apr 2018, 19:02 goed merk maaar wat zijn die evonik sportkleren oerlelijk, grijs wit paars, om maar een idee te geven
Laat er de kleuren van BASF op zetten :lol:
Die discussie over ongevallen heerst bij ons ook hoor. Ik was daarom best verbaasd toen er in zee werd gegaan met B2Bike. Statistisch blijken er inderdaad meer woon-werkongevallen te gebeuren dan feitelijke arbeidsongevallen, en met een fiets zijn ze gewoonlijk ernstiger. Daarom kies ik altijd een route met zo weinig mogelijk verkeer.
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie