Rugzak

Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

FreddyH schreef: 27 aug 2018, 13:29
Stroener schreef: 27 aug 2018, 10:55
FreddyH schreef: 27 aug 2018, 08:19 Er zit een groot verschil tussen uit het niets roepen wat voor fantastische ... zij hebben (tas, dealer, ...) en antwoord geven op een gerichte vraag. Bij dit laatste is het juist handig als je merken/productlijnen en zo noemt, anders heeft de vragensteller alsnog niets.
Ik heb niet gezegd dat deze tassen fantastische zijn.
Dat heb ik ook niet beweerd. Jij vraagt je af of merken en producten genoemd mogen worden. Ik geef aan dat wanneer mensen uit het niets steeds weer roepen dat hun ... zo fantastisch is, dat dit door velen als vervelend wordt ervaren. Aan de andere kant heb je gerichte vragen, zoals in dit draadje. Daarbij helpt het juist enorm als je merk en type kunt noemen, daarmee is iedereen namelijk enorm geholpen.
Stroener schreef: 27 aug 2018, 10:55 -1 persoon op dit forum
?
Wat bedoel je hiermee?
:bu: Stromeur had al gereageerd dat ik merknamen mag gebruiken. Dus ga er dan niet nog een keer op in. Om dit soort redenen schrijven nieuwe leden niets op een forum. Want het is toch nooit goed genoeg. Vandaar -1, weer iemand die niets meer schrijft. Dit is niet bevorderlijk voor de sfeer.

Ik heb er serieus over gedacht een toertocht te organiseren, maar laat het nu maar even in de ijskast staan.
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
fgw
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2018, 22:40
Locatie: Leidschendam

Ik gebruik een "Monkey Mee" op mijn bagagedrager om mijn rugzak te kunnen vervoeren.
Voor mijn regenkleding wil ik tussen dit rekje en het zadel een Ortlieb Outer Pocket monteren, deze is alleen nog niet binnen.
Na een Kalkhoff Integrale :av Nu een ST2 Black
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Misschien een heel andere oplossing:

Omdat mijn fiets ook (nog) geen bagagedrager heeft; (Net als die van Lomito) gebruik ik gewoon een ouderwetse rugzak. Inclusief een MacBook lader een paar dozijn adapters (want de rest van de wereld wil zich niet aan mijn Mac aanpassen) en een schoon t-shirt mee.

Ik fiets met spijkerbroek en als boven kleding zo’n fluoriserend fietsshirt. Op de heenweg rij ik “langzaam”, op de terugweg knal ik (auto’s proberen bij te houden; tot de snelweg lukt dat bijna) hartslag om en soms boven omslag punt. Met andere woorden heenweg weinig transpiratie (toch gebruik ik deo op het werk) en naar huis zweten; heerlijk!

Morgen gaat er nog een banaan, en gewone regenbroek (ANWB nu nog 40% korting) en een ademende regenjas (bever 25% korting, was de laatste) extra mee.

Lang verhaal: wanneer je je een beetje kan inhouden (of meer ondersteuning) en een schoon shirt mee neemt is, voor mij, een gewone ouderwetse rugzak voor mijn 21 km goed te doen.

Wanneer het mijnheer Stromer uit Zwitserland behaagd zal ik een bagagedrager aanschaffen en ga ik tassen gebruiken.
Lomito

jjj schreef: 27 aug 2018, 21:43 ...en een schoon t-shirt mee...
Van Stromer! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

jjj schreef: 27 aug 2018, 21:43 Misschien een heel andere oplossing:

Omdat mijn fiets ook (nog) geen bagagedrager heeft; (Net als die van Lomito) gebruik ik gewoon een ouderwetse rugzak. Inclusief een MacBook lader een paar dozijn adapters (want de rest van de wereld wil zich niet aan mijn Mac aanpassen) en een schoon t-shirt mee.

Ik fiets met spijkerbroek en als boven kleding zo’n fluoriserend fietsshirt. Op de heenweg rij ik “langzaam”, op de terugweg knal ik (auto’s proberen bij te houden; tot de snelweg lukt dat bijna) hartslag om en soms boven omslag punt. Met andere woorden heenweg weinig transpiratie (toch gebruik ik deo op het werk) en naar huis zweten; heerlijk!

Morgen gaat er nog een banaan, en gewone regenbroek (ANWB nu nog 40% korting) en een ademende regenjas (bever 25% korting, was de laatste) extra mee.

Lang verhaal: wanneer je je een beetje kan inhouden (of meer ondersteuning) en een schoon shirt mee neemt is, voor mij, een gewone ouderwetse rugzak voor mijn 21 km goed te doen.

Wanneer het mijnheer Stromer uit Zwitserland behaagd zal ik een bagagedrager aanschaffen en ga ik tassen gebruiken.
Idd woon-werk verkeer is voor mij peanuts, ik denk niet dat ik daarvan in het zweet zal staan. Zo een tas met kliksysteem voor op het bagagerek ben ik aan het overwegen. Lijkt me echt handig!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Stromer9000 schreef: 27 aug 2018, 11:16 Hmmm, ik ben eens aan het 'googlen' en kwam hier terecht...

https://www.ospreyeurope.com/shop/nl_en ... hopby/male
ik gebruik voor wielrennen / wandelen de Osprey Syncro met idd gaaswerk op de rug dar=y er luchtstroom is tussen tas en rug

op de Stromer de ortlieb tassen ; ook als deze tassen vol zijn merk ik nauwelijks stabiliteis-issues / wenndbaarheis -issues
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

De Ortlieb schoudertassen met QL3.1 bevestiging (of QL2.1 met vaste haken bij gebruik van verschillende fietsen) is misschien een alternatief.
Bij deze tassen ook geen probleem dat je hak tegen de tas aankomt bij het fietsen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Bedankt voor de reacties omtrent Ortlieb en Osprey. Ik ga zeker eens kijken!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Ik fiets altijd met een Camelbag zodat ik kan drinken onderweg, maar daar kan helaas bijna niets in, alleen regenkleding tel ed, ik rij in mijn wielerkleding naar mijn werk, maar ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik daar kan douche, want ik red het niet zonder te zweten op mijn werk te komen, maakt niet uit zomer of winter :D. voordeel Ik kan nu voluit, heen en terug :D ik neem 1 keer per week voor de hele week schone kleding mee en dan gebruik ik met een Deuter Race X Air zit prima een aangezien ik wel zweet merk ik geen verschil :lol: .
Qua regen kleding heb ik een dun regenjasje rainlegs, en overschoenen, help een beetje maar is niet een super oplossing, maar zo heb ik een heel klein pakketje regenkleding die dan in mijn camelbag past. :d3:
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Ik vond eerst fietstassen ook niet mooi staan. Heb ook over van alles gedacht en gegoogled en met m'n dealer overlegd.
Maar na rijp beraad gekozen voor Ortlieb High Visibility.
https://www.ortlieb.com/nl/Back-Roller% ... isibility/

Ik heb er geen moment spijt van gehad. Al die witte puntjes in de tas reflecteren in het donker. Je bent ontzettend goed zichtbaar.
Tassen zijn helemaal waterdicht en heel stevig. Nu na ruim 1,5 jaar nog geen enkel probleem.
En er past ook nog es verbazingwekkend veel in.

Ook m'n 17" laptop voor m'n werk past er mooi in. Deze heb ik voor de veiligheid in zo'n Ortlieb laptop-hoes.
Verder neem ik schone 'normale' kleding mee. Want op m'n werk doe ik m'n fietskleding (alles van Gore) uit en stap even onder de douche. Zo begin ik m'n dag lekker fris. Lekker gestromerd, en lekker schoon.

Nu vind ik het absoluut niet meer storend staan. Twee fietstassen aan de (optionele) bagagedrager.
Ik zou niet snel voor een rugtas kiezen. Het is zweterig zoals hierboven genoemd, en bij een eventuele val heb je zo'n ding ook liever niet op je rug...
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Plaats reactie