Regenkleding

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook een enorme fan van Gore-Tex producten. Schoenen, jassen, broeken, whatever: Gore-Tex ruleert voor mij. Scheelt denk ik wel dat die Gore-Tex technologie op veel duurdere producten (zoals idd ook Berghaus, of Gore, Fjallraven, Arc'teryx, Lowa etc.) wordt toegepast. Dus de kleding is al goed, en de Gore-Tex technologie maakt het alleen nog maar beter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Wat voor mij de doorslag gaf waren de ademende eigenschappen van het materiaal, zodat je niet drijfnat van het zweet ipv de regen aankomt. Al moet ik zeggen dat mijn huid nog steeds meer ademt dan mijn jas, dus helemaal droog hou ik het niet. Ik ben dan ook benieuwd naar die jas van Sugoi.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Heb de Lidl broek en fleece Jack gisteravond laat getest. Heerlijke broek, nu bij een graadje of 6 , 38 km enkele reis. Voorzijde broek is dikker dan achter en houdt de benen lekker wind vrij en warm. Fijne inleg in de broek. Alleen de achterkant had van mij iets hoger gekund. Het Jack is perfect, ook prima met deze temperatuur, had er een heel dun truitje onder. Winddicht maar wel ademend. Geen verbeterpunten. Regenjas heb ik nog niet kunnen testen. Maar ben erg tevreden tot nu toe, zeker voor dit bedrag.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik zie mijn setup er niet tussenstaan dus post ik hem even:

Ik rijd een hele tijd gewoon met een trekkingbroek van Jack Wolfskin (zowat softshell achtige stof), bovenop fiets t-shirt cheapest of the cheapest en daarover een fietsjas voor tussenseizoen van B-twin (niet de goedkope lijn maar de dure).

In de winter als het koud is trek ik hieronder gewoon thermisch ondergoed onderaan, als schoenen gebruik ik ook gewoon wandelbottines van decathlon.

Heb het nooit koud eigenlijk en op echt koude dagen trek ik nog een bivakmutsje over men hoofd van merina wol en zet ik een bril op.

Als het regent zit er in mijn fietszak een licht regenjasje dat ik bij overaan trek. :cool2:
froghn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:08
Locatie: Deurningen

Even wat ervaringen delen:

Als elke dag woonwerk fietser was mijn vorige fietsbroek versleten, een 5 jaar oude Gore windstopper. Ik kan mij op het werk omkleden maar wil niet douchen vandaar een Stromer. De broek moest vervangen worden dus. Als jas heb ik een Goretex Active in geel zoals hier een paar pagina's terug is te zien. Nu zocht ik een broek voor weer en wind maar wel een "baggy" en redelijk waterproof. Ik ken mijzelf en wil af van onderweg de regenbroek uit de fietstas halen, aantrekken, omvallen etc.

Heb mij goed ingelezen (dank stromeur voor jouw ervaring) en de O'Neall geprobeerd zoals hier ook gemeld, maar die zat mij niet fijn. toen begon de zoektocht.

Een Endure Spray geprobeerd, maar die was zelfs naar een halfuur motregen al 'lek' :dwarf:
Dan maar de Endure MT500 waterproof proberen, helaas, was net een hobbezak. :oops:
Maar een Goretex Powertrail geprobeerd, ook model hobbezak. :bj
Mooi model van BBB gehad met een Deltashield erin tot 10000mm waterproof, ook lek bij de bovenbenen. (wel tijdens serieus regen) Daar was nog mee te leven voor de prijs. (99€) Maar geen zakken en de pijpen eigenlijk te kort. De XXL was vveeelll te groot. :dwarf:

Sinds maandag heb ik nu een Gore Powertrail 2in1. Zit goed, is windstopper en op de bovenbenen een Hardshell extra laag.
is droog gebleven de laatste dagen, terwijl het tot redelijk vochtig. :geek: was.
Bijlagen
81b9Bsf43mL._SY450_.jpg
81b9Bsf43mL._SY450_.jpg (18.35 KiB) 5831 keer bekeken
ST1x 814Wh sand, bodyfloat, marathon GT tour Ergon gp3 en 40km per dag.
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Danigator schreef: 31 okt 2017, 19:18 Heb de Lidl broek en fleece Jack gisteravond laat getest. Heerlijke broek, nu bij een graadje of 6 , 38 km enkele reis. Voorzijde broek is dikker dan achter en houdt de benen lekker wind vrij en warm. Fijne inleg in de broek. Alleen de achterkant had van mij iets hoger gekund. Het Jack is perfect, ook prima met deze temperatuur, had er een heel dun truitje onder. Winddicht maar wel ademend. Geen verbeterpunten. Regenjas heb ik nog niet kunnen testen. Maar ben erg tevreden tot nu toe, zeker voor dit bedrag.
Heb je hier ook een link van? Welke combinatie je hebt gekocht?
ST2 2015 - 14.000km
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Broek: vaude luminum https://www.asadventure.com/nl/p/vaude- ... 60001.html
Zeer tevreden. Gaat overheen de geklede broek en ook bij zware regen vanbinnen kurkdroog. Ademt zeer goed !
Overschoenen: vaude overschoen fluid II. Een must. De nette schoenen blijven droog en netjes.
Zomerjas: Gore Element GT Paclite fluo geel. https://www.evanscycles.com/gore-bike-w ... t-EV283629 . Zeer licht en waterdicht. Ademt redelijk. Tot 12°C.
Winterjas: Barbour x Brompton Merton https://www.evanscycles.com/brompton-ba ... t-EV302458. Zeer droog en voldoende warm. Vanaf 10ºC en kouder. Zeer stijlvol.

Met dit materiaal rijd ik dagelijks door weer en wind, overheen mijn nette pak en ik kom steeds piekfijn aan op het werk.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

E8B38D89-5EC2-40D7-BCCB-996CA30EB42A.jpeg
E8B38D89-5EC2-40D7-BCCB-996CA30EB42A.jpeg (770.04 KiB) 5704 keer bekeken
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah ja, dus die Barbour is er gekomen! Stoere jas zeg. Ga je er niet in zweten?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Neen! Niet als je hem bij minder dan 10°C draagt .
Als het warmer is wel, bv in de mouwen.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Plaats reactie